بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، مجید نیلی احمدآبادی روز یکشنبه در دوازدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه تهران که در تالار علامه امینی برگزار شد، اظهارداشت: ما به لحاظ کمّی در دانشگاه ها موفق بوده و دانشگاه های بسیاری را ایجاد کرده ایم و در پذیرش دانشجو و انتشار مقاله تلاش های زیادی انجام شده است اما به لحاظ کیفی موفق نبوده ایم.
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، مجید نیلی احمدآبادی روز یکشنبه در دوازدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه تهران که در تالار علامه امینی برگزار شد، اظهارداشت: ما به لحاظ کمّی در دانشگاه ها موفق بوده و دانشگاه های بسیاری را ایجاد کرده ایم و در پذیرش دانشجو و انتشار مقاله تلاش های زیادی انجام شده است اما به لحاظ کیفی موفق نبوده ایم.
وی گفت: 10 سال پیش در دنیا اتفاقی افتاد که زمینه ساز تحولات تمدنی را به وجود آورد و هوش مصنوعی داده محور قدرتی را پیدا کرد که توانست پدیده هایی که داده محور هستند را تحلیل کند.
این استاد دانشگاه گفت: به وجود آمدن هوش مصنوعی زبانی و تصویری همچون چت جی بی تی تحول تمدنی کاملی را هم اکنون رقم زده و به این دلیل است که برای اولین بار است هوش مصنوعی صحبت های انسان را نقد می کند و توانسته دانش بشری را تغییر دهد و این به این معناست که فهم ما از دنیا تغییر جدی خواهد داشت.
وی تاکید کرد: تکیه دانشگاه ها بر مرزبندی رشته ها پاسخگوی نیاز امروز جامعه نیست و باید زیست بوم دانشگاهی تغییر کند. وقتی فهم ما با سرعت زیاد تغییر می کند سرعت تغییر نیازها نیز تغییر می کند و جامعه ما نشان داده که در تحولات تمدنی تمایل دارد پیشتاز باشد بنابراین باید در این راستا گام برداریم.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: در شرایطی که تحولات سریع است، آموخته های تخصصی ما طول عمر کوتاهی دارند و بازآموزی و توانمندسازی اساتید موضوع مهم در دانشگاه ها است.
نیلی احمدآبادی با بیان اینکه در این شرایط دانشگاه باید معیار جدیدی برای موثر بودن خود ایجاد کند، افزود: ما در دانشگاه بخش بندی آموزش، پژوهش داریم و این بخش بندی دیگر پاسخگو نیست و آموزش، پژوهش و نوآوری باید در هم تنیده باشد.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه نسل جدید با فرایند یاددهی و یادگیری همخوانی ندارد، گفت: برخی می گویند نسل جدید قدرت یادگیری زیادی ندارد و باید بگویم این درست نیست بلکه این نسل قدرت یادگیری را در محیط پویا فعال می کند و باید تغییراتی در سیستم آموزشی خود در دانشگاه ایجاد کنیم چرا که سیستم آموزشی ما برای نسل جدید چالش آفرین نیست.
وی ادامه داد: الگوی فعلی آموزش ما در دانشگاه و مدرسه الگویی است که استاد براساس متوسط کلاس، آموزش می دهد و سوال این است که آیا این الگو می تواند نسل جوان ما را علاقه مند سیستم درس کند یا خیر؟ در کنار سیستم فعلی باید نظامات جدید و محیط های جدید یادگیری را به وجود بیاوریم.
نیلی احمدآبدی گفت: تحول به این معناست که در یک فضای دیجیتال، فضای یادگیری شخصی سازی شده برای یادگیرنده ایجاد کنیم و باید فعالیت های یادگیری متنوع داشته باشیم.
وی افزود: نسل جدید و نسل آینده که به دانشگاه خواهند آمد با الگوی پنج سال و 10 سال قبل احساس بهینه بودن فضای آموزشی را نخواهند داشت و باید این فضا را تغییر و بهبود بدهیم در حالی که مزایای خوب تدریس سنتی را نیز نگه داریم.
{{name}}
{{content}}